Što je potrebno kupiti za novorođenče?

ponedjeljak, prosinca 04, 2017

Odlučila sam s vremena na vrijeme objavit koji offtopic post vezan uz moj blog. Razlog tome je što se nalazim u fazi života kada se oko mene događuju puno bitnije stvari od kozmetike (kaže ona ne trepnuvši). Da, dobro ste pročitali. Imam dijete i ono je trenutno najbitnije. Za vrijeme trudnoće i sad poslije,  volim pogledati i potražiti takve slične postove i malo iščitavati od drugih mama kako su sve to prošle i kako prolaze. U skladu sa time, blogokolegica ZIMZELENI CVIJET i ja smo odlučile udružiti snage i napisati seriju postova vezane uz majčinstvo da bi u budućnosti neka novopečena mamica mogla naći sve odgovore na pitanja koja ju zanimaju na jednom mjestu. 
Tu seriju postova započinjem sa dječjim potrepštinama jer ćete imati devet mjeseci da pripremite svoj dom za vašu prinovu.


Prva stvar je  tzv. "jaje" u kojem ćete donijeti bebicu doma iz bolnice. Naravno, možete vi za tu prigodu koristiti nosiljke ili jastuke, ali jaje će vam biti potrebno narednih barem 5-6 mjeseci, ako ga planirate voziti u autu. 


Druga osnovna stvar je krevetić/kinderbet. Mora dijete  negdje spavati. Također, kada opremate kinderbet, odmah postavite zaštitu na ogradicu da ne morate kasnije. Nisam vam za ovaj post fotkala dvije stvari, a jedna od njih su dekice. Ne znam kako će biti vama, ali meni treba jako puno dekica (izuzev posteljine). Jedna za jaje, pa za kinderbet, pa za ići doktoru, pa na kauču, itd. Za početak si kupite barem tri pa ćete kasnije vidjeti treba li vam još.


Isto tako vam nisam slikala odjeću, ali pretpostavljam da čim saznate da ste trudni da ćete pohitati u neki dućan i razgledati odjeću te vjerojatno nešto odmah i kupiti. Jedini moj dobronamjeran savjet je da uzimate trenirkice sa stopalicama te bodije na kopčanje da ne morate bodi oblačiti djetetu preko glave.Barem sam ja to mrzila jer se moj mali nije volio oblačiti. Za početak vam ne treba puno odjeće jer će bebica u prvom mjesecu to sve prerasti (možete kupiti svega po 7 komada da vam traje tjedan dana i da ne morate veš prati svako malo). Također, kad budu trajale babine nemojte se ustručavati reći ljudima da vam kupe neke veće veličine (barem 62,68). Bolje da vam kupe nešto što će dijete tek nositi nego da vam kupe 56, a beba to preraste do drugog mjeseca. Dakle, kad ste pripremile tu prvu malu odjeću, trebat će vam i neka komoda za to sve posložiti. Možete si naći komodu (kao što je ova dolje) koja dolazi sa kadicom za kupanje i podlogom za presvlačenje. 


Što se tiče pranja bebinog veša, kada krenete sa jednim deterdžentom držite se toga. Ne mora značiti da će vam dijete biti sklono alergijskim reakcijama na prašak, ali bolje ga spriječiti.


Jedna od najbitnijih stvari koje trebate imati spremne kod kuće su pelene (vaš izbor marke) broj jedan, vlažne maramice i nepromočive podloge jer beba često zna piškiti kada ju presvlačite.


Također, ja sam za sve koristila tetra pelene. Bilo ih je svuda po kući. Dijete nisam negdje stavila a da prvo nisam raširila tetricu. Ja sam svoje većinom naručivala sa stranice TETRA PELENE ZA DJECU ili kupovala u Lidlu. Btw te iz Lidla su mi puno bolje, veće su i čvršće. 


Što se tiče dječje ljekarne (nazovimo to tako) ovo su stvari koje ja osobno moram uvijek moram imati kod kuće, a pretpostavljam da će trebati i vama. Zaštitne kremice za guzu i protiv crvenila su Sudocrem i Bepanten. Nama se ona famozna Pavlovićeva krema pokazala jako lošom, ali ne mora biti takav slučaj kod nas. Također, u našoj lokalnoj ljekarni smo dobili tu Pavlovićevu kao poklon kada smo prvi put išli nešto kupovati za bebicu, pa pitajte u svojim ljekarnama da li ju poklanjaju. Također, najbolje je odmah se pripremiti i nabaviti toplomjer jer nikad ne znate kada temperature mogu krenuti. Ovaj na slici je običan digitalni, a vi si sami odaberite koji će vam bolje pasati.


Nakon izlaska iz bolnice i otprilike još nekih tjedan dana, glavna tema u kući će biti pupak. Jeste li ga očistili dobro, jeste li dobro stavili gazicu, jeste li ga smočili, kada će više otpasti?? Higijenske potrepštine za pupak su Tyrosur prašak i Octenisept te hrpa sterilnih kompresa/gaza. Pupak nije sajensfikšn (iako će nekada tako djelovati). Pošpricate dezinfekcijsko sredstvo po pupku ili po gazici i njome očistite pupak, stavite malo praška i pupak zamotate gazicom. I to je to, sam će s vremenom otpasti. Samo zapamtite da se treba čistiti i nakon što otpadne neko određeno vrijeme.


Jedna od najbitnijih stvari koja je must have u kućnoj ljekarni je fiziološka otopina za kišćenje nosa. Dolazi u ogromnoj staklenoj boci u koju stavite iglu i špricom izvlačite tekućinu i presipate u normalnu posudicu sa raspršivačem (nisam slikala, ali kužite na što mislim, posudica za kapi za nos). Male bebice znaju hroptati, posebno noću, i bitno je čistiti im nosić da mogu normalno disati. Kada ušpricate otopinu u nosić, sačekate minutu da krene djelovati i pumpicom za izvlačenje usisavate sadržaj nosa. Ova pumpica na slici je obična iz DM-a (cca 100 kn) i ima nastavak za usisavanje ustima, a vi si možete naći one pumpice koje imaju nastavak za usisavač i na najmanjoj snazi usisavača čistiti nos. 


Isto tako, trebali bi imati nešto dječje kozmetike spremne kada beba dođe doma. Iako bebu možete kupati samo vodom (realno ne treba ništa drugo), mislim da svi odmah krećemo sa gelom za tuširanje i šamponima. Na slici je postava koju ja koristim na svom dečku. Izbor brenda je totalno vaš. Jedina osobna preporuka je Mustela pjena za tjemenjačicu kada se budete borili sa time (nemojte odmah kupovati jer je moguće da dijete neće imati tih problema). Također, male škarice za nokte i štapići za uši su nužni. Vidjet ćete u DM-u, Bubamari, itd. baš dječje štapiće za debljom vaticom. Termometar možete imati,ali i ne morate. Evo ja sam ovaj svoj upotrijebila možda dva puta. Obično toplinu vode za kupanje mjerim na svojoj ruci. 



Iskreno, kadicama se ne morate nešto zamarati, osim ako je niste dobile u sklopu komode za presvlačenje. Prvih par tjedana bebicu možete kupati i u lavoru. Jedina moja preporuka vam je jastuk za kupanje da bebi bude ugodno gdje god da se kupala (Doomoo- Bubamara, cca 120 kn, jastuk od stiropora). Kasnije kada beba krene rasti i kad bude mogla biti u polusjedećem položaju onda radije kupite neku kadicu sa naslonom jer će vam potrajati.


Također, imajte u pripremi barem 5 ručnika sa kapuljačom (mislim možete vi koristiti i obične ručnike, ali sve mi volimo svojim bebicama kupovati stvari, pa zašto ne). Zašto barem pet? Opet ponavljam, bebe pišaju kad najmanje očekujete. Moj obično kad ga okupam (haha).


Što se tiče hranjenja bebe, nećete znati kako ćete ga hraniti dok se ne rodi i iz tog razloga ne škodi imati doma koju bočicu,a u rodilište si čak možete ponijeti izdajalicu, možda će vam biti potrebna. Također, nije loše imati doma spreman paket Bebimil, Hipp, Baby love mlijeka (koje god odaberete) za svaki slučaj ako se dogodi da nemate mlijeka. Ja osobno dojim te bočice koristim samo za čaj. Iskreno ne vidim nikakvu razliku između bočica (iako kažu da su ove Mam bočice bolje jer ispuštaju zrak), ako neka mama ima više iskustva s njima neka slobodno javi razlike između Nuk, Mam bočica.


Također, ako dijete hranite adaptiranim mlijekom morat ćete često sterilizirati bočice (a i općenito dude, pumpice, itd). Sterilizator za bočice koji ja imam je onaj za mikrovalnu pećnicu, ali u ponudi imate i električni pa si izabrite ono što smatrate praktičnijim. 


Tko nije pokušao uvaliti bebi dudu po izlasku iz bolnice neka digne dva prsta. Ja više ne znam koliko ih imam po kući. Mučila sam se tri mjeseca dok ju nije prihvatio i kad je napokon to uspjelo, čitav moj svijet se preokrenuo na bolje (o tome ćemo u nekom drugom postu). Zanimljiva informacija, imate dude sa toplomjerom pa ne bi škodilo da imate barem jednu u kući.


Što se tiče bebinog odlaska na spavanje, meni je vreća za spavanje bila neophodna prvih mjesec dana (na slici je veća veličina jer sad tu koristi). Moj mali od prvog dana nema mira pa tako ni noću. Uvijek se otkrivao pa smo vrećom rješavali taj problem.


Kada bebica bude malkice veća, vjerojatno ćete hitati u dućane ili preko neta kupovati ležaljke, ljuljačke samo da dijete imate gdje malo spustiti da odmorite ruke. Naša je iz Bubamare i svaka joj čast. Dušu je dala, a ja se malo odmorila. xD


Isto tako, ono što stvarno nije loše imati je baby monitor. Posebno tih prvih mjeseci kada se trzate na svaki bebin pokret, okret, udah, izdah, zvuk. Ja se prva dva mjeseca nisam maknula iz kuće, pa ni kad bi on spavao. Odem na minutu u kuhinju pa trčim u sobu da vidim je li se probudio. Budala. Trebala sam odmah monitor kupiti i normalno otići jesti kao čovjek a ne sa žlicom hrane trčati na relaciji soba-kuhinja.


I čisto onako za kraj- bebine grčeve ne možete spriječiti, možete ih probati ublažiti ( o tome ćemo također u nekom drugom postu), ali možete doma imati ono što svi preporučuju- čaj od komorača ili kima i neke kapi (moje su bile Sab simplex i ništa nisu pomagale). Imate ih još hrpu pa isprobavajte. U tim trenutcima hvatamo se bilo kakvu slamku spasa, pa sretno vam bilo. 



Blogokolegica Zimzeleni cvijet je isto pisala o tome što treba kupiti za novorođenče, pa škicnite taj post iz njene perspektive OVDJE te slobodno pretražite blog i temu What to expect when you're expecting. 

Drage moje dame, to bi bile skoro sve potrepštine koje trebate imati doma kad beba dođe. Naravno da tu ima još sitnica, poput kolica, itd., ali ona nisu nužna prvih tjedan,dva. 

Kako vam se čini ova tematika?
da li vam je imalo pomogla?
Kissi kissi 
G

You Might Also Like

7 komentari

  1. Ovakvi su postovi uvijek korisni. Baš bih mogla Katarinine postove i ovaj tvoj linkati u svojemu pa neka buduće mame imaju još izvora. ☺ Nego, kako si zadovoljna ovim za nos iz DM-a? Mi imamo takav, i nekako mi se za te novce ne čini baš kvalitetan + dok je S bila skroz mala jedva sam joj išta uspjela izvući. I baš me zanima tvoje iskustvo s dudicom; S je isto nije htjela pa sam nakon par pokušaja odustala. Češće mi je došlo da ljudima iz okoline tutnem dudu kad sam milijun puta morala odgovarati na pitanje "Zašto nema dudu? Sad ti ne bi plakala da ima dudu" i sl. 😂

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš ti hvala :) to nam je i cilj, da kad neka buduća mama klikne na post pretraživati određenu temu da odmah unutar tog posta ima linkove srugih blogerica o toj temi da ne gubi bespotrebno vrijeme na netu. Što se tiče pumpice-previše para za malo muzike, ali djeluje, još uvijek čisti nos i neću je bacati dok god se sama ne raspukne xD A duda je posebna stvar. I mene su svi davili sa time zašto ne dajem dudu, nije da ne dajem- on jednostavno nije htio...do jednog dana kad sam ja popizdila, uzela četiri dude i sat vremena mu gurala u usta dok napokon nije prihvaio jednu. Istu večer, kad sam ga uspavala i spustila u kinderbet, gospodin se naravno probudio (obično su mi trebala tri spuštanja da napokon zaspe), ja ubacila dudu i to je bilo to. :)

      Izbriši
  2. Super su mi sličice baš pravih bebinih stvari, nekako se bolje stekne dojam što sve treba kupiti. Kada sam pisala svoje postove bilo je stalno tmurno vrijeme pa se nisam ni trudila fotkati.
    Sviđa mi se kako si uredila sobu. Lijepo je za promjenu vidjeti neku normalnu, a ne neku fensi šmensi instagram sobu za bebe u kojoj pola stvari služe samo za ukras, a koštaju da ti pamet stane. Super su mi ove naljepnice iznad zida pa ako nije problem da mi kažeš gdje si ih kupila ili pošalješ neki link.
    Super mi je i komoda. I ja sam je oblijepila naljepnicama koje mali obožava.
    Moj je zimska beba pa je bio prvo vrijeme u jastuku, a nakon toga je vreća za spavanje bila za spas. Mislim da će je imati dok ne krene u školu hahaha jer ih je već promijenio četiri, a nema ni godinu dana.
    Fiziološka se može kupiti i u manjem pakiranju isto iz ljekarne. Mi imamo neku bočicu od 20 ml i baš je praktična za direktno kapanje u nos jer ima otvor kao recimo kapi za oči. Pumpica mi je bolja ispala ona iz DM-a za 20 kn nego neka električna, ali opet D. nije imao velikih problema s time. Zima je pred nama tako da možda budemo i tu električnu koristili.
    Dobra si što se tiče procjene temperature vode. Ja sam termometar za kadicu koristila sve do nedavno. Mislim da je to zato jer se volim kupati u jakooo toploj vodi pa mi je sve izgledalo hladno haha
    Mi smo kratko koristili Aventove pa smo morali prijeći na Nuk bočice zbog gustoće mliječne formule. zapravo nema prevelike razlike između bočica. Imaš šire kao Avent i Tomee Tippe i uže kao Nuk i sve ostale. Dr Brown bočice se razlikuju što imaju kao neku slamčicu koja osigurava da u bebu ne uđe ništa zraka. Sisači su danas svi anti colic. Razlika je recimo što većina sisača ima s vremenom sve veću rupicu dok Aventove imaju najprije jednu pa sve više.
    Moj je dudu odmah prihvatio, vjerojatno zato jer se od početka hranio na bočicu pa je navikao na "umjetnu" sisu hahaha
    Protiv grčeva su odlične BioGaia kapi, nama su jako pomogle. Budu oko 100 kn i idu bez recepta. A na recept smo dobili Espumisan kapi koje se daje istovremeno, ali samo 5 dana dok Bio Gaia ne počne djelovati.

    Sori, što sam se raspisala. Radujem se našoj suradnji i postovima koji slijede :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :) kao da bebu boli briga za bijele instagram slike, ja sam njemu sve zašarenila i pobacala igračke, da se vidi da tu boravi dijete xD naljepnice su obične sa ebaya, koštale koji dolar, samo upiši winnie pooh wall paper sticker i nešto će ti izbaciti, mislim da ima i drugih a ne samo winnie. Eto vidiš, nisam znala da ima manja fiziološka, vidiš da su nam postovi korisni :) :o oko bočica prava nauka, ti slobodno ako budeš imala vremena posveti post njima za mame koje hrane dohranom jer ja nemam pojma o tome. Ma ja sam s duduom vodila ratove xD vjerojatno ću kasnije pisati o tome. Čula sam za BioGaiu, ali sam bila istraumatizirana sabsimplexom da sam se iskreno bojala pokušavati sa još nekim kapima.

      Izbriši
    2. Tako sam i ja stavila čim više šarenoga u njegovu sobu. Neka dijete uživa u svim tim sličicama. Budem potražila te naljepnice, baš su mi krasne.
      To za bočice ti je odlična ideja za post :)

      Izbriši
  3. Trebam roditi 1.1. akobogda (ako beba ne krene ranije) :) i mislim da su ovakvi postovi svakako od koristi...I sama sam spremila sve navedeno i samo cekam da upoznam svoju kcerkicu...
    Odlicna ideja za sve buduce mame...Ovako na jednom mjestu imamo sve informacije :D
    I definitivno mi se svidja sto si prikazala normalnu kolicinu svega sto treba, bez bespotrebnog pretjerivanja :D
    Radujem se buducim postovima!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. DRaga Majda, želim ti sreću i brz i lagan porod, te pregršt zdravlja tvom malom anđelčiću :) Hvala ti na komentaru, cilj nam je unutar postova ostavljati linkove od još blogerica koje su pisale o istim temama. Ne znam za tebe, ali ja kad sam bila trudna i čitala primjerice o grčevima, čitala sam više foruma i stranica, i morala sam baš tražiti sadržaj, tako da smatram da je ovako malo lakše da unutar jedne teme odmah imamo link na nečiji blog i post o toj temi iz njihove perspektive. Stvarno ti ne treba brdo toga, sve ćeš već uzimati postepeno, ali ovo su opet neke okvirne potrepštine da baš ne moraš letati ti ili neko tvoj taj prvi mjesec svako malo u dućane. prvi mjesec se samo odmaraj jer si to zaslužila :)

      Izbriši

Popular Posts

Like us on Facebook

https://www.facebook.com/Gorgeous-on-a-budget-679688375447454/?ref=aymt_homepage_panel

Flickr Images